понедељак, 23. октобар 2006.

Skitsko zlato

To što sam ja morao u četrdeset godina
divlji narodi činili su stoljećima
ja sam preko noći morao napuniti riznice
otkriti tajnu Istoka
organizirati svoj srednji vijek
spaliti knjige i napisati nove

Oni su nasljeđivali tajne zanate
slobodne gradove i kužne utvrde
ja sam svoje katedarale morao
sagraditi sâm u jednom danu
dovesti u plamtećim lađama
mukla noćna zvona
iz neprijateljskih livnica

Izroditi svoje pretke i nasljednike
zidati puškarnice
širiti pismenost izmisliti zastavu
domovinu – zavičaj slabih
sve se to od mene očekivalo
cijelu povijest morao sam ispisati
jer to nisu obavili moji pretpostavljeni
podići svoju majku i svojeg oca na noge

Sve što su Skiti
pogubljeni po unutrašnjim džepovima vremena
plijenili i talili
ja ću sâm do ručka

Arsen Dedić

Нема коментара:

Постави коментар